Theater & Concerten

in De Geertruidskerk te Geertruidenberg

De Geertruidskerk kent een verleden met prachtige theatervoorstellingen en concerten. Zo waren er al meerdere malen klassieke muziekconcerten, beroerde DaniĆ«l Wayenberg de toetsen van de vleugel, zongen er veel koren, waren er kamerensembles. Professionele theatervoorstellingen zoals "Esther was Joods", "Op Drift", "Peter en de Wolf" en de musical "Jesus Christ Superstar" zijn met veel succes opgevoerd. Maar de Geertruidskerk is ook een prima podium voor bijvoorbeeld schoolmusicals. Wil je meer informatie neem dan vrijblijvend contact met ons op.

De theater & concertagenda vindt u onder aan deze pagina.

Theater en Concertagenda:

AGENDA 2024

ESTHER WAS JOODS "Muziektheatervoorstellingen"

Deze dynamische muziektheatervoorstelling vertelt het schrijnende verhaal van de 'Gorcumse Anne Frank' : Esther van Vriesland, een tiener in de Tweede Wereldoorlog, die dankzij haar dagboek nog altijd voortleeft.

GA MET ONS MEE TERUG DE GESCHIEDENIS IN MET GETALENTEERDE CAST EN PRACHTIGE MUZIEK!

VOOR KAARTEN op 31 mei, 1 juni en 2 juni 2024 KLIK HIER!

Op 31 december 1941 begon de 15-jarige Esther haar dagboek in een schoolschrift. Ze schreef over het dagelijks leven van een kind in oorlogstijd, met alle hoop en wanhoop over school, vriendschappen, ouders en verliefdheden. Maar de dreiging van de oorlog en het toenemende isolement van de joden is pijnlijk voelbaar; Het leven van de familie van Vriesland zal nooit meer hetzelfde zijn... want ESTER WAS JOODS.

SCRIPT EN REGIE: Mirjam Van den Bogaard, SCRIPT: Marie Louise O'Herne, LIEDTEKSTEN: Peter Blanker, MUZIEK: Izak Boom.

De voorstelling is geschikt vanaf ca. 9 jaar.

VOOR KAARTEN op 31 mei, 1 juni en 2 juni 2024 KLIK HIER!

Indien u interesse heeft om met uw school naar een van de schoolvoorstellingen inclusief lesbrief tussen 27 mei en 31 mei 2024  te komen dan mag u contact opnemen via info@geertruidskerk.nl

14 September: Concert Collegium Altena, aanvang 13:00 uur. Toegang gratis!

15 september: Piano concert: Morice Corstanje, Aanvang 14:30 uur. Toegang gratis!

26 oktober: Concert rond het thema Dia de los Muertos. Het programma zal bestaan uit een mooie mix van klassieke en Mexicaanse muziek. Meer informatie volgt!

Voorgaande producties: